Myyntiehdot

Yleistä

Näitä yleisiä ehtoja sovelletaan osto- ja myyntisopimuksiin, jotka perustuvat verkkokaupassa www.hurmus.fi tehtyihin tilauksiin. Sopimuksen osapuolina ovat tilauksen tehnyt yksityishenkilö (jäljempänä Asiakas) ja Oy Hurmus sivuliike Suomessa (jäljempänä Myyjä).

Tuotteiden ostamiseen www.hurmus.fi -verkkokaupasta sovelletaan näitä myyntiehtoja sekä Suomen lainsäädännöstä johtuvia oikeuksia ja velvollisuuksia.

Myyjällä on oikeus milloin tahansa muuttaa verkkokaupassaan tarjottavien palveluiden sisältöä.

Sopimuksen tekeminen ja voimaantulo

Myyjä myy ja Asiakas ostaa verkkokaupassa tarjottavia tuotteita.

Myyjän ja Asiakkaan välinen myyntisopimus astuu voimaan Asiakkaan suorittaman maksun Myyjän pankkitilille saapumisen jälkeen. Tuotteita ei varata ennen myyntisopimuksen voimaantuloa (esim. ostoskoriin lisättäessä).

Hinnat

Kaikkien verkkokaupassa tarjottavien tuotteiden hinnat ilmoitetaan euroina.

Myyjän myymien tuotteiden hinnat (sis. ALV) ilmoitetaan ao. tuotesivuilla.

Kampanjaluonteisten hinnanalennusten tapauksessa tuotesivulla ilmoitetaan sekä uusi hinta (alennushinta) että vanha hinta (normaalihinta).

Tilattujen tavaroiden hintaan lisätään toimitusmaksu, jonka määrä riippuu Asiakkaan valitsemasta toimitustavasta.

Maksutavat ja -valuutta

Hurmus.fi -verkkokaupan ostoksista voi maksaa turvallisen korttimaksun vaatimukset täyttävällä kortilla tai verkkopankin kautta.

Laskutusvaluutta on euro. Verkkokaupan tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Pankkimaksuissa käytössä on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Korttimaksuissa käytössä ovat kaikki yleisimmät pankki- ja luottokortit.  Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta lainkaan verkkokauppamme järjestelmiin.

Tilauksen tekeminen

Hurmus.fi -sivustolta on mahdollista ostaa tuotteita, joissa on painike “Lisää koriin”. Haluttujen tuotteiden tilaamiseksi ne on lisättävä ostoskoriin.

Tuotteen hinta ja saatavuus voivat muuttua milloin tahansa ilman ennakkoilmoitusta.

Kulloisenkin tuotteen saatavuus näkyy ao. tuotteen sivulla.

Tuotteen hinta näkyy ao. tuotteen sivulla, alennushinnan kyseessä ollen ilmoitetaan sekä alennushinta että normaalihinta.

Asiakas voi tarkistaa ostoskorin sisältöä klikkaamalla “Näytä ostoskoria” -kuvaketta verkkosivun yläreunassa.

Tuotteiden maksamiseen voi käyttää Myyjä:n antamaa alennuskuponkia, syöttämällä ao. kenttään Asiakkaalle lähetetyn koodin. Vain Myyjä:llä on oikeus antaa alennuskuponkeja/-koodeja.

Ostoskorissa olevien tuotteiden määrää voi muuttaa, syöttämällä Määrä-kenttään halutun tuotemäärän.

Tuotteita voi poistaa ostoskorista, klikkaamalla samalla rivillä olevaa “risti” -kuvaketta.

Ennen tilauksen vahvistamista on valittava sopiva toimitustapa.

Tilauksen vahvistamiseksi täytyy klikata “Siirry maksamaan” -kuvaketta.

Painaamalla “Lähetä tilaus” tilauksen tiedot siirretään verkkokauppasovellukseen.

Verkkokauppasovellus laatii ennakkomaksulaskun, joka täytyy maksaa luottokortilla tai pankkilinkin kautta. Tilausvahvistus/ennakkomaksulasku lähetetään Asiakkaan sähköpostiosoitteeseen.

Hurmus postittaa tuotteet laskun maksamisen jälkeen.

Tilauksen peruuttaminen

Jos Myyjällä ei ole mahdollista toimittaa tilattuja tuotteita, Myyjä ilmoittaa Asiakkaalle asiasta mahdollisimman pian puhelimitse tai sähköpostitse ja sopii sopivasta ratkaisusta (tuotteiden vaihto, alennuskuponki tms.).

Jos Asiakas haluaa peruuttaa tilauksen, Asiakkaan on ilmoitettava siitä mahdollisimman pian Myyjälle sähköpostitse osoitteeseen info@hurmus.fi.

Tilauksen täyttämisen määräaika

Myyjä laskee toimitusaikaa laskun suorittamista seuraavasta työpäivästä lähtien.

Tilaus kootaan ja postitetaan mahdollisimman pian, mutta viimeistään 3 työpäivän kuluessa. Toimitusaika on enintään 5 työpäivää.

Toimitusajan viivästymisestä Myyjän on ilmoitettava Asiakkaalle sähköpostitse tai puhelimitse mahdollisimman pian. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus, jos toimitusaika viivästyy. Tilauksen peruuttamisen yhteydessä Myyjä palauttaa Asiakkaan maksaman ennakon viimeistään 10 päivän kuluessa.

Tavaroiden toimitus

Tilaukset toimitetaan Suomen alueella.

Tilattujen tuotteiden hintaan lisätään toimitusmaksu, johon sisältyy arvonlisävero. Toimitusmaksua ei palauteta.

Toimitusmaksun määrä riippuu tilattujen tuotteiden määrästä ja painosta. Pienikokoisiin paketteihin, joiden paino on enintään 2 kg, sovelletaan seuraavia ehtoja:

  • POSTNORD MyPack Collect – pakettipalvelu noutopisteeseen

Pakettihinta lähetykselle (12x36x60cm) noutopisteisiin Suomessa: 9,90€

Toimitusaika: 2-6 työpäivän kuluessa (riippuu jakeluvyöhykkeestä).
Lähetys toimitetaan PostNordin noutopisteeseen, ja kun se on noudettavissa, saat ilmoituksen tekstiviestinä, sähköpostitse tai PostNord-sovelluksen kautta.

Lisätietoa: https://www.postnord.fi/laheta/paketit/mypack-collect

  • POSTNORD MyPack Home -pakettipalvelu

Pakettihinta lähetykselle (12x36x60cm) kotitoimituksella Suomessa: 23,05€

Toimitamme lähetyksen kotiisi sovittuna aikavälinä arkisin klo 8–21. Mikäli haluat, kotiinkuljetus voidaan sopia myös silloin, kun kukaan ei ole kotona. Tuotteesi toimitetaan siihen osoitteeseen, jonka ilmoitit maksuvaiheessa.

Kun pakettisi on matkalla, saat ilmoituksen tekstiviestinä, sähköpostitse tai PostNord-sovelluksen kautta.

Voit valita kotiinkuljetuksen päivän ja kellonajan tai valita noutavasi lähetyksen PostNordin palvelupisteestä.

Lisätietoa: https://www.postnord.fi/laheta/paketit/mypack-home

  • Ilmainen postitus Suomessa yli 48 € ostoksissa.

Muihin maihin tavaroita voi tilata etukäteen tehdyn sopimuksen ja hintatarjouksen perusteella.

Myyjä ei ole vastuussa toimituksen viivästymisestä kolmannen osapuolen viivästysten tai ylivoimaisen esteen takia.

Lähetyksen vastaanottaminen

Kuriirin toimittaman paketin kunto on tarkistettava heti vastaanotettaessa. Jos paketti on vaurioitunut, asiasta on ilmoitettava kuriirille. Kuriiri täyttää paikan päällä ao. lomakkeen, ilman sitä valituksia ei käsitellä. Myyjälle on ilmoitettava toimitukseen liittyvistä ongelmista mahdollisimman pian, mutta viimeistään 3 kalenteripäivän kuluessa. Huomio! Paketti on säilytettävä, kunnes ongelma on ratkaistu. Palautettavien tavaroiden on oltava alkuperäisessä paketissa, jossa on alkuperäisen lähetyksen osoitelappu.

Pakettiautomaatin kautta lähetetyn paketin vaurioista on ilmoitettava Myyjälle mahdollisimman pian, mutta viimeistään 3 kalenteripäivän kuluessa paketin vastaanottamisesta. Huomio! Paketti tulee säilyttää, kunnes ongelma on ratkaistu.

Myyjä pakkaa tuotteet mahdollisimman turvallisesti. Jos paketti ja/tai tuotteet ovat rikkoutuneet tai kadonneet, postin/kuljetusliikkeen kanssa tehdään yhteistyötä ongelman ratkaisemiseksi.

Myyjä ei ota vastuuta postissa/kuljetuksessa hävinneistä, vaurioituneista ja/tai kadonneista tuotteista, mutta tekee kaiken voitavansa ongelman ratkaisemiseksi.

Asiakkaan oikeus purkaa kauppa ja palauttaa tavarat

Asiakkaalla on oikeus purkaa kauppa ja palauttaa tilaamansa tavarat 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.

Asiakkaan on lähetettävä Myyjälle sähköpostitse osoitteeseen info@hurmus.fi ao. ilmoitus, joka sisältää palautettavien tuotteiden luettelon tilausnumeroineen ja selvityksen palautuksen syystä.

Tuotteet voi palauttaa Myyjän antaman kirjallisen vahvistuksen jälkeen. Palautettavien tuotteiden on oltava avaamattomassa alkuperäispakkauksessa ja käyttämättömiä. Jos palautetut tavarat tai myyntipakkaukset ovat vahingoittuneet, Asiakkaan on korvattava tavaroiden arvon aleneminen. Jos tavarat ovat olennaisesti vahingoittuneet, Myyjällä on oikeus kieltäytyä vastaanottamasta palautettuja tuotteita.

14 päivän peruutusoikeutta ei sovelleta tavaroihin, jotka eivät ole palautuskelpoisia terveys- tai hygieniasyistä.

Postimaksua ei palauteta.

Myyjä vastaa myymiensä tavaroiden virheistä voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.

Myyjän vastuu tavaroiden katoamisesta, rikkoutumisesta tai häviämisestä lakkaa siitä hetkestä, kun tavarat on luovutettu Asiakkaalle tai kolmannelle osapuolelle.

Myyjä palauttaa maksun palautetuista tuotteista alkuperäisessä maksussa käyttämälle maksutavalle.

Myyjän oikeus purkaa kauppa

Myyjällä on oikeus purkaa kauppa, jos tilattuja tavaroita ei ole mahdollista toimittaa, ml. varastojen loppumisen vuoksi. Asiakkaalle ilmoitetaan asiasta puhelimitse tai sähköpostitse mahdollisimman pian. Asiakkaan maksama ennakkomaksu palautetaan kokonaisuudessaan Asiakkaan pankkitilille viimeistään 10 työpäivän kuluessa.

Omistuksenpidätys

Asiakkaalle tilauksen perusteella toimitettavat tavarat ovat Myyjän omaisuutta, kunnes kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu.